Jdi na obsah Jdi na menu
 


Mistrovství Polska F1S

27. 7. 2009

Původní článek naleznete zde , zajímavé video 

Polského mistrovství modely a menší Form Flying křídla
Gliwice, Polsko 25-26 dubna 2009.

Lok.

Imie i Nazwisko

Lic.

Klub

I.lot

II.lot

III.lot

IV.lot

V.lot

Suma

1.

Tomas Salagaj

6368

Aer.Mielecki

90

90

62

83

68

393

2.

Józef Pólchlopek

127

Aer.Podkarpaci

56

84

71

90

90

391

3.

Stanislaw Skibicki

3076

OSiR Suwalki

43

39

87

89

90

348

4.

Stanislaw Kubit

338

Aer.Gliwicki

70

41

61

74

72

318

5.

Stanislaw Kopacz

2261

Aer.Gliwicki

90

45

64

68

48

315

6.

Tadeusz Jurczyk

470

Aer.Podkarpaci

58

70

31

50

61

270


 

(překlad Google)

Pro mnoho let, volně létající modely byly nejvíce zastoupeny třídy v modelarstwie vzduchu. V šedesátých letech minulého století v národních soutěžích na hrách v Gliwicích Socha Górnika začal ve třídě F1A modely (A-2) a téměř 200 hráčů do polského mistrovství kvalifikovaly na vás musí být v zaměstnáních dwustopniowych kvalifikátory. V posledních letech hrála v Bialystoku (a poněkud později v Gliwicích) vnitrostátní létající křídla. V roce 1975 v Gliwicích Mistrovství se konalo první polský Létající křídla a začal 31 hráčů ve třídě modely kluzáků, a po asi 20-modelů v učebně a pryž-poháněné motorem. Ve stejné době jako úspěšné hry začaly rozvíjet modely malých forem a na konci devadesátých let v rámci polského poháru závody byly uspořádány v Polsku více než dvacet. Jeho úspěch, tyto modely mladých zawdzięczały nákup materiálu, možnost přehrávání Odborníci na malých letištích (a to je největší v Polsku) a skutečnost, že instruktor byl motivován cestovat do turnaje s jeho wychowankiem, protože i on by mohl začít soutěží. Ve stejné modely v mistrovských třídách (F1A, B, C) stále drahé jako FAI nebyly sledovat jejich vývoj technologií. Ton začala tříd modelů vhodný model - výrobci z Ruska a Ukrajiny, jejichž výstavba a prodej hotových modelů a příslušenství se stal dobrý způsob, jak vydělat peníze. To představuje sekvenční mikroprocesorová ovládání balastové vodorovné poloze první, pak jedním z křídel, řízení směru a zámek háku v dynamických modelů F1A hotovosti. Nejnovější generace modelů F1A má ještě navíc proměnné profil křídla tak, aby po "střílel" model dostane i přes 80 m vysoké (s 50 - m hala). Takové modely, a to navzdory skutečnosti, že jsou volně létající, mít na palubě až čtyři servo, realizaci těchto funkcí. Silnikówki F1C jsou v tahu, reduktory zapatrzone v 3-násobku, což snižuje rychlost vrtule, ale výrazně zvýšit efektivitu výkonu vlak. Velmi často doprovázejí moderní silnikówki také křídla s klapkami na změnu profilu (více in-motor letu letadlem, více konkávního ve volném letu) nebo za dva nebo třikrát se křídla při letu motor, vyvinutý ve volném letu (běžně nazývá systém "pelikán" ). Podobně struktury jsou velmi propracované modely třídy F1B. To vše dělá klesá počet hráčů vzletět ve třídě F1A, B, C, protože některé, kteří stojí v modelech, které by mohly bojovat s těmi nejlepšími na světě. V této situaci, vývoj tříd modely "malých forem" a létání křídel byl jako nejvhodnější pro rozvoj polského modelarstwa. Sportovci, kteří soutěží ve sportovním zasmakowali těchto třídách a měli dostatek času a finančních možností může vždy obrátit na mistrovských kurzech. A tak to má často. Bohužel, v té polské vlády modelarstwa se zcela podřízen tak-zvané (protože není vybrán v demokratické cestou) Modelarska Komise má zakázané organizace polského poháru, nemluvě o polském mistrovství pro juniory a seniory v těchto třídách modelů pomocí absurdní argument, že výchozí pobyt v malé cesty z velkých hráčů (to je právě naopak) a že dospělí jsou s ohledem na ceny pro děti (tak, jako kdyby nikdy Model - atletů byla cena). Nejaktivnější organizátory těchto tříd (což je nepochybně patřil) se staly předmětem obtěžování různými způsoby, jako je užívání sportovních licencí (což je také v Polsku a nekupovat výher).
Situace se dramaticky změnilo asi před třemi lety, když spolu s volbou model zcela nezávislý na Komisi vedením Marka Szufy začal rozhodovat modelarstwie polský model, a ne úředníci. Jedním z předpokladů, které Komise přijala bylo dospět k závěru, že polský pohár a polské Poháry by měla být organizována nejen v mistrovských třídách (tj. těch, které se hrají v Evropě a na mistrovství světa), ale také v národních tříd, které model šampionátu poháry, zda chtějí pořádat (polsky Aeroklub zajišťuje diplomy a medaile za úplatu - do zbytku pořadatel). Samozřejmě, že Komise musí schválit Modelarska jako národní třídě a musí být vhodný minimální počet hráčů off.
Byla jsem krátce genezi polského poháru a menší Form Flying křídla, která v letošním roce již po třetí (a mistrovství létání křídel pro čtvrtý čas), která se konala na letišti v Gliwicích. Mistrovství začalo 34 hráčů ve třídě modely větroně F1H, což je 20-třída pryž-poháněné modely F1G, 15-in-třída modelů K1K (s silniczkami plynu CO2) a 15-in-třída modely létající křídla F1S. Přes krásné slunné počasí, protože se jedná o silný a nárazový vítr, létání podmínky nebyly lehké. Ve třídě F1H vyhrál Waldemar Mroczek před zkušenostmi z Kutné juniorami: Przemyslaw Gumiennym z Gliwice (Club modelář Społem PSS) a pak se Adrian MDK Bochnia (podopiecznym instruktor Gregory Data). V gumówkach nelítostné boje a nakonec vítězný stoczyli OSiR to zástupci Suwałki modelarzami s Leszna (Inst. Leszek Stawecki) a Krapkowice (Mariusz Trojanowski). Polský mistr byl druhý čas, další instrukce. Stanisław SKIBICKI a vzal jeho místo dalšího podopieczni Natalia Bilewicz a Bartoloměje SKIBICKI. F1K této třídy, pak se hráči 'domény a Ruda Slaska Gliwice. Polského mistrovství poprvé vyhrál Dr. Ing. Stanislaw Kopacz působící v Gliwicích Letecké asociace model funkci výzkumného centra - vývoj a místo jiného Karol Wilczynski (Inst. George ŁUKASZCZYK žáků) a vítěz loňského roku - se Roman Sowa Rudzińca blízkosti Gliwice. Tam létající křídla vzhledem k nestabilní a nárazový vítr radziły dobře kompaktní a jednoduchý design. Polských mistrů poprvé ve své kariéře, junior Thomas Sałagaj z Mielec, vice-mého prvního instruktora Joseph PÓŁCHŁOPEK Krosna s třetí místo přišel SKIBICKI Stanislaw. Proto ve dvanácti možné získat medaili, získal přesně polovinu juniorů a mladších juniorů, který je jistě pozitivní.
Dodal, že zwody byly sponzorovány místní správy Gliwicki (ocenění, medaile, poháry) a družstva Społem PSS Gliwice, které financována účastníky Mistrovství chutné jídlo.

Stanisław Kubit
p.s. info. od Víti hladila